miercuri, 14 decembrie 2011

Codalbul

Săptămîna trecută am fost la lacurile Manta şi Beleu din sudul Moldovei. Am mers cu Vitalie Ajder. Lista de dorinţe pentru călătorie era scurtă, dar ambiţioasă - Gîsca cu gît roş, Eretele vînăt şi Şoimul dunărean. Vitalie a văzut o femelă de erete vînăt, eu nu am reuşit să o fotografiez. Celelalte două specii tot nu ne-au onorat cu prezenţa. Oricum, expediţia a avut succes - am prins patru specii noi pentru blog, pun acum prima, celelalte mai tîrziu.

Codalbul (Haliaeetus albicilla), specia #117 din acest blog, este cea mai mare pasăre din Moldova, avînd între 75-95 cm lungime şi o anvergură de pînă la 2,4 metri. A zburat depărtişor de noi, dar imaginile sunt destul de clare pentru a-l identifica fără dubii, după coada albă şi ciocul greu. Codalbul e inclus în Cartea Roşie a Republciii Moldova.

#117. Codalb (Haliaeetus albicilla) 
#117. Codalb (Haliaeetus albicilla) 

#117. Codalb (Haliaeetus albicilla) 

#117. Codalb (Haliaeetus albicilla) 
Aria de distribuţie a Codalbului, conform Wikipedia. Nu-i clar dacă Slobozia-Mare intră în zona verde.
Legendă: Albastru - iernează; verde închis - tot anul; verde deschis - doar pe durata reproducerii, adică vara.


3 comentarii:

Vitalii spunea...

Great! Congratulations!

Florian spunea...

Wow, congratulations as well! Great bird, great photos!

Alin - SV spunea...

Eu am vazut 2 codalbi linga Radauti (SV), in urma cu 2 ani exact pe 14 februarie...

Arhivă blog

Specii fotografiate:

Drepturile de autor ale conţinutului acestui blog, inclusiv ale tuturor textelor şi fotografiilor îmi aparaţin, cu excepţia cazurilor pe care le menţionez expres.

Utilizarea fotografiilor publicate pe acest site fără acceptul în scris al autorului este interzisă. Pentru a solicita permisiunea de a prelua sau publica fotografii, scrieți un comentariu în subsolul postării în care a apărut fotografia dorită.