miercuri, 10 decembrie 2008

În Valea Trandafirilor la hrănit ţicleni (continuare)




Grija pentru păsări e o prioritate a şcolilor din jurul Văii Trandafirilor. Căsuţe cu terase şi hogeacuri aşteaptă venirea primăverii. Nici o criză financiară nu va afecta cererea pentru aceste spaţii din centrul Chişinăului. Păcat că sunt amplasate în apropierea unor alei foarte populare. Să vedem cine le va alege în această primăvară. Intraţi pe blog prin aprilie 2009 şi veţi afla.

Prima pasăre care m-a întîlnit în această sîmbătă la lacuri a fost o cioară grivă, care găsise, numai ea ştie de unde, un bob de porumb:



Cioară grivă (Corvus corone cornix)

Pe lac am mai găsit trei perechi de raţe mari. De ce aceste raţe pot ierna la Valea Trandafirilor, iar celelalte 40-50 nu, rămîne o enigmă. În contrast toate lişiţele sunt pe loc. Din cauza vizibilităţii mai bune, par chiar mai multe decît în septembrie.



Raţă mare (Anas platyrhynchos), masculul e cu cap verde

Pescăruş rîzător (Larus ridibundus)

Găinuşele de baltă circulă în dreapta şi-n stînga, mai ales pe lacul din mijloc, pe care sunt cel puţin patru perechi. Îmi amintesc acum cît efort am depus ca să o fotografiez prima dată în august, cînd credeam că e vorba de un cresteţ pestriţ :)


Găinuşă de baltă (Gallinula chloropus)

Şi, deja piomenita cojoaică de pădure, care a venit la hrănitorile ţiclenilor, dar a ignorat seminţele şi a continuat să caute insecte pe scoarţă. Rapidă, bine camuflată, mică şi precaută, această pasăre se delectează ţinîndu-mă mereu pe partea opusă a copacului. But enough is enough :)





Cojoaică de pădure (Certhia familiaris)

N.B. Ţiclenii sunt în prima parte.

3 comentarii:

Anonim spunea...

buna,

se pare ca noua camera ti se potriveste... calitatea fotografiilor este cu mult mai buna. felicitari.

as pune si eu o hranitoare aici dar prea multa lume peste tot... dar gasesc eu un loc.

foarte buna fotografia cu Certhia familiaris, un exemplar foarte tipic.

mai astept noutati,
cosmln

Ion Grosu spunea...

Multumesc. Camera e aceeasi incepand cu septembrie. Alt obiectiv (cu IS) + raw in loc de jpeg + mai invat cate ceva despre prelucrare. Prea multe fotografii le stricam pe acest "value chain" :)

Eu hranitoare inca nu am. Doar merg in acelasi loc si pun pe aceleasi crengi seminte. Ticlenii s-au deprins.

Alege locul astfel incat sa cada lumina bine :) Te-ai fi priceput si singur :) In retezat nu m-as mira daca l-a hranitori ar veni raritati. Vreun pterodactyl ceva... La ce salbatacie e acolo :D

Ion Grosu spunea...

l-a hranitori :D

Arhivă blog

Specii fotografiate:

Drepturile de autor ale conţinutului acestui blog, inclusiv ale tuturor textelor şi fotografiilor îmi aparaţin, cu excepţia cazurilor pe care le menţionez expres.

Utilizarea fotografiilor publicate pe acest site fără acceptul în scris al autorului este interzisă. Pentru a solicita permisiunea de a prelua sau publica fotografii, scrieți un comentariu în subsolul postării în care a apărut fotografia dorită.