sâmbătă, 18 octombrie 2008

Pădurea Codrencii: doi fluturi, două ciuperci şi doi piţigoi

O parte din vizitatorii acestui blog mă găsesc prin intermediul locurilor în care fotografiez. Ca să nu-i dezamăgesc, o să încerc să pun cîte o fotografie-două cu oameni case şi peisaje. Aşadar, satul Codreanca, raionul Străşeni:

Satul Codreanca (detaliu)

Plin de poamă, must şi fluturi:


În Codrii Codrencii am fost în primul rînd după ciuperci. Şi le-am găsit - şampinioni şi chituşte. Ghebe nu erau. Din comestibile. Din cele otrăvitoare, care sunt şi mai frumoase, multe specii, dar nu le cunosc bine.

Coprinus picaceus

Pădurea s-a jucat un pic cu mine. Dintîi ceea ce mi-a părut a fi un ciuş, spre care m-am pitulat atent printre copaci timp de vreo zece minute, s-a adeverit a fi o creangă cu formă stranie:
Ciuşus mirajius :)

Apoi o cojoaică-de-pădure m-a purtat în jurul unui copac pînă am ameţit. Aşa şi nu am reuşit să fac o poză decentă, dar o pun aici ca mărturie.
Cojoaică-de-pădure (Certhia familiaris)

În sfîrşit, în locul numit de oamenii locului Lopatna, am dat într-o poiană în care mişunau piţigoi, ciocănitori şi ţicleni. Răbdător mi-am completat colecţia de piţigoi cu încă două specii - cel sur şi cel albastru.
Piţigoi sur (Parus Palustris)

Piţigoi albastru (Parus caeruleus)

Ajuns seara în Chişinău m-am lăsat mîngîiat de un apus moldovenesc din celea-n care nu înţelegi unde se termină dealurile şi unde începe cerul:

P.S. Da! Da! Da! Unele poze se măresc dacă faceţi click pe ele. Doar cele frumoase.

Un comentariu:

Anonim spunea...

ciuparca 2 este Coprinus picaceus.

cosmln

Arhivă blog

Specii fotografiate:

Drepturile de autor ale conţinutului acestui blog, inclusiv ale tuturor textelor şi fotografiilor îmi aparaţin, cu excepţia cazurilor pe care le menţionez expres.

Utilizarea fotografiilor publicate pe acest site fără acceptul în scris al autorului este interzisă. Pentru a solicita permisiunea de a prelua sau publica fotografii, scrieți un comentariu în subsolul postării în care a apărut fotografia dorită.