luni, 20 octombrie 2008

Friendly Fire: Dorinel e grav accidentat

Încep cu ştiri de la Porumbacu, hulubul operat acum trei zile. Azi l-am hrănit în Grădina Publică. Din păcate nu am observat înbunătăţirea stării acestuia. Porumbacu sare într-un picior în continuare. Piciorul rănit, cel drept, e mai palid şi mult mai umflat decît cel sănătos. Cînd ciuguleşte îşi menţine echilibrul cu aripa dreaptă.

Deoarece e cel mai încet porumbel din stol e victima preferată a copiilor. Copiii moldovenilor au un hobby în a fugări porumbeii. Sub aplauzele entuziasmate ale părinţilor azi dimineaţă trei puradei au fugărit porumbelul şchiop pînă acesta a fost nevoit să-şi ia zborul.

Porumbacu în continuare sare într-un picior.

Între timp în grupul porumbeilor din Grădina Publică a mai apărut un calic. Acesta are aceeaşi problemă şi e la fel de grav afectat. Dorinel, aşa l-am botezat, se vede că e victima colaterală a Hramului Oraşului - piciorul este mototolit cu o aţă de la un balon roşu. O bucată de balon încă atîrnă acolo. Piciorul e mai umflat decît era la Porumbacu. Am încercat vreo 15 minute să-l prind, dar e mult mai speriat decît ceilalţi hulubi. Presupun că a fost atacat şi de o pisică - îi lipsesc cîteva pene în coadă.

De la primul nod în sus piciorul lui Dorinel e umflat şi deformat

Am nevoie de ajutor. Viziunea mea este să găsesc doi voluntari - unul student la biologie şi altul student-veterinar. Am umbla împreună şi ajuta păsările rănite. În primăvară la acestea se vor adăuga şi puii abandonaţi. Dacă ştiţi asemenea două candidaturi în Chişinău - transmite-ţi-le că cineva are nevoie de ei. Biologul îmi trebuie pentru a prinde păsările - procedeul meu e primitiv - le înhaţ în timp ce le hrănesc. Veterinarul m-ar ajuta la operaţii şi tratare.

E vorba de lucruri elementare pe care nu le cunosc - de exemplu - poate fi folosită apa oxigenată 3% pe rănile hulubilor? În principiu asistenţa acestor doi s-ar putea limita la o zi două - pînă învăţ eu principalele lucruri. Pe urmă i-aş deranja doar pentru consultaţii...

O să pun anunţuri la facultăţile cu pricina sper să găsesc entuziaşti. E vorba şi de practică şi le ofer din partea mea diplome şi recomandări.

Niciun comentariu:

Arhivă blog

Specii fotografiate:

Drepturile de autor ale conţinutului acestui blog, inclusiv ale tuturor textelor şi fotografiilor îmi aparaţin, cu excepţia cazurilor pe care le menţionez expres.

Utilizarea fotografiilor publicate pe acest site fără acceptul în scris al autorului este interzisă. Pentru a solicita permisiunea de a prelua sau publica fotografii, scrieți un comentariu în subsolul postării în care a apărut fotografia dorită.