vineri, 1 august 2008

O raită prin Cimitirul Armenesc

Locurile din Chişinău cele mai populate de păsări sunt parcurile, în special cele din preajma lacurilor. Scuarul Catedralei şi Grădina Publică sunt ideale pentru hrănit porumbei, vrăbii şi ciori. Valea Trandafirilor e locul unde poţi urmări raţe, pescăruşi şi lişiţe. Părculeţul Muzeului de Etnografie, cu spaţiile lui protejate împădurite, atrage specii rare prin oraş ca gaiţa sau codobatura albă.

Azi am decis să inspectez şi Cimitirul Armenesc - capitala de toamnă a ciorilor din Chişinău, loc cu multă iarbă şi copaci. Loc cu puţini oameni (vii).

Vrabie-de-casă (Passer domesticus)

Nu pot să spun că am dat de multe păsări. Poate pentru că era deja spre seară sau poate mi-am făcut eu aşteptări prea mari. Stoluri mari de vrăbii-de-casă, cîţiva piţigoi mari şi... două coţofene!

Piţigoi mare (Parus major)

Coţofenele m-au observat de departe şi au început să strige, dar n-au fugit. După un timp au revenit la activitatea precedentă - ciugulitul dintr-un obiect neidentificat. Pentru a găsi un unghi bun de fotografiere am ocolit printre morminte copacul şi succesiv:

1. Am speriat un cîine care dormea pe un mormînt.
2. M-am speriat de acelaşi cîine.
3. A apărut un preot în sutană care s-a uitat întrebător la mine.
4. Am zis Bună Ziua preotului.
5. Am călcat într-o băltoacă.
6. Aparatul de fotografiat m-a anunţat printr-un scheunat că i s-a terminat încărcătura şi s-a închis.

Coţofană (Pica pica)

Am forţat totuşi fotografia pe care o vedeţi mai sus, după care încărcăturile şi-au dat duhul definitiv. Într-un loc potrivit, zic eu.

Niciun comentariu:

Arhivă blog

Specii fotografiate:

Drepturile de autor ale conţinutului acestui blog, inclusiv ale tuturor textelor şi fotografiilor îmi aparaţin, cu excepţia cazurilor pe care le menţionez expres.

Utilizarea fotografiilor publicate pe acest site fără acceptul în scris al autorului este interzisă. Pentru a solicita permisiunea de a prelua sau publica fotografii, scrieți un comentariu în subsolul postării în care a apărut fotografia dorită.